Veelgestelde vragen

Heb jij een vraag of zoek jij iets en kan het antwoord niet op de website vinden? Kijk dan in onze FAQ en ontdek of jij jouw antwoord kan vinden.

Studentalent

  • Wat kan Studentalent voor mij betekenen?
  • Wanneer je via Studentalent aan het werk gaat, doe je tijdens je studie werkervaring op die je in de toekomst kunt gebruiken om je ambities waar te maken. Wil je werken in de administratie, finance, zorg, ICT of bij klantcontactcenters? Studentalent heeft verschillende vacatures bij diverse werkgevers in de regio’s Amsterdam, Den Haag, Eindhoven, Leiden, Rotterdam en Utrecht. Je kunt bijvoorbeeld als financieel medewerker, accountmanager, helpdeskmedewerker of ICT medewerker aan de slag.
  • Hoe kan ik de vestigingen van Studentalent bereiken?
  • De vestigingen van Sudentalent zijn telefonisch te bereiken tussen 09.00 en 17.30 uur. Je kunt natuurlijk ook een mail sturen. Voor de contactgegevens ga je naar www.studentalent.nl/vestigingen
  • Bemiddelt Studentalent ook afgestudeerde HBO/WO starters?
  • Ja, we bemiddelen ook starters. We hebben verschillende projecten en functies waarbij je fulltime of parttime aan de slag kan.

Algemeen

  • Hoe moet ik mij ziek melden?
  • Indien je ziek bent, meld je dit telefonisch op de eerste werkdag voor 09.00 uur aan zowel je opdrachtgever als de vestiging van Studentalent waar je staat ingeschreven. De vestiging zal je doorverbinden met de Verzuimconsulent van Studentalent, die verdere afspraken met jou zal maken.
  • Hoe dien ik mijn gewerkte uren in?
  • Ga naar www.studentalent.nl, klik op 'Inloggen mijn Studentalent'. Je gaat dan automatisch naar de inlogpagina. Eenmaal ingelogd klik je op de knop 'Uren registratie'. Je komt nu op de overzichtspagina voor de huidige week. Hier zie je de ingevulde uren. Bij 'Periode' kun je de week selecteren waarvoor je je gewerkte uren wil indienen of waarvan je een overzicht wil zien. Selecteer Klant, Project en Werksoort. Let op: Voor alle werksoorten (normaal urenloon / overuren / reiskostenvergoedingen / etc) dien je een aparte regel toe te voegen. Uren vul je in, afgerond op kwartieren. Dus 4 uur en 40 minuten vul je in als 4,75.
  • Hoe kan ik mijn loonstrook inzien?
  • Log in op 'Mijn Studentalent'. Wanneer je bent ingelogd zie je het tabje 'Salarisstroken'. Daar staan je loonstroken.
  • Kom ik in aanmerking voor reiskostenvergoeding?
  • Afhankelijk van opdrachtgever en opdracht krijg je je reiskosten vergoedt. Behalve wanneer je in bezit bent van een OV-kaart. Wil je weten of je in aanmerking komt? Neem dan contact op met de vestiging in de buurt. De vergoeding kan op basis van kilometers zijn of een vast bedrag.
  • Hoe declareer ik mijn reiskosten?
  • Mocht je in aanmerking komen voor een reiskostenvergoeding, dan kan je deze declareren via 'Mijn Studentalent'.
  • Hoe kan ik mij uitschrijven bij Studentalent?
  • Je kunt je uitschrijven door bij de vestiging waar je staat ingeschreven te melden dat je uitgeschreven wilt worden.

Registreren

  • Hoe kan ik mij registreren bij Studentalent?
  • Via het registratieformulier op de website kun je gratis een account aanmaken bij Studentalent. In een paar minuten vul je jouw wensen op het gebied van werk in. Vanaf dat moment kun je inloggen en aangeven dat je relevante vacatures in je mailbox wilt ontvangen. Wil je actief en persoonlijk benaderd worden voor passende vacatures via onze intercedenten? Dan adviseren wij om na je online registratie langs te komen bij een Studentalent vestiging voor een persoonlijke intake. Op deze manier ga je vaak met werk de deur uit.
  • Moet ik betalen voor de diensten van Studentalent?
  • Het is voor jou geheel gratis om te worden bemiddeld naar een werkgever via Studentalent. Studentalent ontvangt daarentegen een vergoeding van werkgevers voor het maken van de juiste match.

Solliciteren

  • Hoe solliciteer ik op de vacatures?
  • Bij elke vacature kun je op de direct solliciteren button klikken. Je logt dan in met je persoonlijke Mijn Studentalent account of maakt een account aan. Via je account kun je aan ons kenbaar maken dat je interesse hebt in de functie. Om te solliciteren op de vacatures moet je dus wel eerst registreren bij Studentalent.
  • Neemt Studentalent contact met mij op na mijn sollicitatie?
  • Studentalent laat je per mail of telefonisch weten of jij uitgenodigd wordt voor een gesprek bij de opdrachtgever of misschien dat je gelijk aan de slag kan. Wellicht dat je trainingen of assessments moet doen/bijwonen, voordat je daadwerkelijk aan de slag mag.

Mijn Studentalent

  • Wat zijn de functies van mijn online account?
  • Via je online account kun je reageren op vacatures, meld je je aan voor de vacaturesmailing en geef je gegevens aan ons door om de juiste match te kunnen maken. Daarnaast vind je in het online account je salarisstroken terug, kan je je werkbriefjes invullen, je beschikbaarheid doorgeven en documenten downloaden.
  • Ik ben mijn wachtwoord van mijn Studentalent account vergeten of kwijt. Hoe kan ik deze terugvinden?
  • Ga naar de inlogpagina van Studentalent en klik op wachtwoord vergeten. Je kunt vervolgens jouw e-mailadres invullen. Binnen enkele minuten ontvang je een e-mail met nieuwe inloggegevens. Ons advies is om deze gelijk na het inloggen aan te passen!

Mailing van Studentalent

  • Hoe meld ik me aan voor de vacaturemailing?
  • Wanneer je geregistreerd bent bij Studentalent ontvang je automatisch e-mails met interessante vacatures, waar je op kunt reageren. Je kunt je ook via de website aanmelden voor de nieuwsbrief en vacaturemailing zonder je te registreren.
  • Hoe kan ik me afmelden voor de mailing van Studentalent?
  • Je kunt je afmelden voor vacaturemailing en nieuwsbrief van Studentalent door op de afmeldlink in de e-mail te klikken.